Hoop hoop I got a weight hoop!

FitFanatic Weight Hoop

Yay! Got this weight hoop as a gift from a friend this week. Can only use it for 5 minutes per day in the first two weeks. After that I can increase it. New users also get a bruising warning. Guess what, I have bruises. But that doesn’t stop the fun. #feellikealittlegirl #lovehooping #fitfun #fitfanatic #weighthoop #fitness #fitlife #fitgirl #loveit #hoophoop

Kies voor jezelf.

FitFanatic score 4

Skullcandy clinic FitFanatic

Soms moet je keuzes maken. Even geen FitFanatic berichten meer posten was er zo eentje. Waarom? Meer dan een half jaar slaap ik bijna niet door mijn lieve dochtertje. Mijn weerstand was daardoor heel erg laag en ik was chronisch ziek. Niks voor een FitFanatic als ik. Sporten moest ik dus ook even achterwege laten. Net nu ik me weer een klein beetje beter begin te voelen, kreeg ik de uitnodiging voor de Skullcandy clinic met niemand minder dan drievoudig K1 kampioen Remy Bonjasky. Lastige keuze? Natuurlijk niet. Sporten en muziek zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik kreeg meteen energie van deze kans en dacht ik ga ervoor. Wow, wat was het gaaf! En ik kon het na ruim drie maanden niet sporten ook nog eens goed volhouden. Gelukkig valt de spierpijn mee. Die vind ik zelfs wel lekker eindelijk weer.

De reden van deze te gekke clinic zijn de nieuwe Skullcandy XTFREE wireless Sport Performance headphones. Die mochten we testen tijdens onze intensieve boks moves. Ik heb de mijne niet gevoeld en de oortjes zijn perfect blijven zitten. Wat mij betreft een groot succes. Kort samengevat: ze zijn draadloos, super licht en blijven extra goed zitten door het speciale Triple lock systeem. En water, regen en zweet zijn geen partij door het waterafstotende materiaal. Ondertussen heb ik ook thuis al heerlijk muziek geluisterd met mijn Skullcandy. Heel handig is dat je tussendoor je telefoon kunt opnemen door de ingebouwde mic remote. Daar zou ik trouwens niet voor kiezen tijdens het sporten. Dan moet je gefocust blijven op je moves. Muziek helpt me daarbij. Soms lijk ik in de sportschool daardoor asociaal met mijn oortjes in. Jammer dan. Dankzij lekkere muziek kan ik me afsluiten van de wereld om me heen en me richten op mijn workout. Bovendien geeft het me extra energie om alles uit m’n oefeningen te halen.

Luister jij muziek tijdens je training, run of workout? Wat mij betreft kun je zeker kiezen voor de draadloze XTFREE headphones. Goedkoop zijn ze niet. Maar voor €99,99 sport je wel als een echte pro mét Skullcandy muziekkwaliteit.

Skullcandy Sports XTFREE

Detoxen of juist meer eten?

detoxen of meer eten

Heb je je tijdens je vakantie een beetje laten gaan? En willen die extra kilo’s er niet zo snel af als je gehoopt had? Dan lijkt een detox sapkuur of dieet misschien de oplossing. Helaas zijn ze niet altijd even goed voor je, omdat je lichaam hierdoor misschien niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Bovendien helpen je lever en nieren elke dag je lichaam bij het afvoeren van gifstoffen, niet die drankjes en diëten. Dus ga niet minder of beperkt eten. Maar ga juist meer goede dingen eten die je lichaam helpen goed te functioneren. Zoals bijvoorbeeld verse ananas, gember, artisjokken, noten, broccoli, rode bieten, basilicum en zeewier. Drink daarnaast elke dag minimaal 2 liter water. Laat (nep)suikers zo veel mogelijk achterwege, in alles wat je eet en drinkt. Dan detox je vanzelf. Hallo fit lichaam en fit leven, daar zijn jullie, weer.

Citroenwater is een calorieën verbrandend blijvertje.

WATER MET CITROEN

Water met groenten of fruit erin lijkt ook deze zomer weer een aanhoudende trend. Verfrissend, hydraterend, lekker en gezond. Zal ik je een geheimpje vertellen? In fitnessland is water al jaren een populair drankje. Vooral water met citroen erin. Het is inderdaad lekker verfrissend en goed voor je. Zeker als je het ter vervanging van calorierijke drankjes gebruikt. Water zorgt ervoor dat je lichaam goed kan functioneren. Citroen helpt je lever te ontgiften en vet omzetten. Het kan je stofwisseling zelfs met 33% versnellen. Daarmee verbrand je zo’n 100 calorieën extra per dag. Drink sowieso twee tot drie liter water per dag. Het geeft je energie en helpt elke dag weer gifstoffen afvoeren uit je lichaam. Voeg als je kunt citroen eraan toe. Het houdt je fris en fit.

Wist je trouwens dat celebs als Gwyneth Paltrow zelfs zweren bij warm water met citroen. Warm of koud maakt niet zoveel uit. Het gaat er vooral om dat je genoeg water drinkt. Bottoms up!

OMG, ben ik dat?

best body everHet is vakantietijd. De zwembroeken en bikini’s zijn weer een hot item. Niet te vergeten de vleeskeuring die altijd wel plaatsvindt. Door jezelf en anderen. Over jezelf en anderen. En dan die zonovergoten foto’s. Genieten geblazen is het. Maar je schrikt toch een beetje van je vakantie selfies en andere kiekjes. Dat vetrolletje had je dit jaar toch echt weg willen trainen. No worries. Het is wat het is. Je kunt er nu niks meer aan doen. Maar je hebt wel een jaar de tijd om volgende zomer echt te schitteren in je best body ever. Begin je meteen, dan profiteer je nu al van de korte termijn resultaten en weet je zeker dat je volgend jaar niet weer schrikt.

Maak vandaag nog een plan en houd je er aan. Ik adviseer minimaal drie keer per week te sporten, waarbij je cardio en krachttraining combineert. Denk er aan, je wilt vooruitgang. Met een keer per week sporten ga je het dan echt niet redden. Begin ook meteen met veranderingen in je voedingspatroon aan te brengen. Niet snoepen, het liefst geen geproduceerd voedsel eten en zo min mogelijk frisdrank en alcohol drinken. Als je je hieraan houdt, mag je een keer per week alles eten en drinken waar je zin in hebt. Wel met mate natuurlijk. Moet je dan echt een jaar lang trainen voor dat fel begeerde lijf? Ja, helaas. Misschien bereik jij jouw doel al eerder. Dat is dan mooi meegenomen. Maar verandering kost tijd, energie en discipline. Houd je het vol, dan komt het resultaat vanzelf. Wat zul jij volgend jaar schitteren!

Heb je nu al je best body ever? Dan mag je ook gerust roepen “OMG, ben ik dat?”. Wel vol trots natuurlijk. Je hebt er hard voor gewerkt. Geniet er van.

Zo reken je uit hoeveel slaap jij echt nodig hebt.

hoeveel slaap heb jij nodig

Goed en genoeg slapen. Het is belangrijk voor je. Het verbetert je geheugen, reguleert je eetlust, reduceert ontstekingen en verlengt je leven. Bovendien herstelt je lichaam zich van je workout en groeien je spieren tijdens je slaap. Slapen houdt je in topvorm. Toch wordt het belang van slapen nog steeds onderschat. Minimaal 8 uur wordt er vaak gezegd. Dit kan per persoon echter verschillen. Nieuwsgierig hoeveel slaap genoeg voor jou is? Gelukkig zijn de vakanties aangebroken. Het perfecte moment om jouw slaaptijd te testen. Je hebt namelijk zeven dagen nodig waarop je je wekker niet hoeft te zetten. Wat moet je doen?

1. Ga zeven dagen rond dezelfde tijd naar bed.

2. Noteer hoe laat je wakker wordt, zonder dat je de wekker hebt gezet.

3. Reken uit hoeveel uren je hebt geslapen tijdens nacht vier, vijf en zes.

4. Deel dit getal door drie.

5. De uitkomst is het aantal uren slaap dat jij nodig hebt.

Als je na je vakantie weer aan de slag gaat en de wekker moet zetten, kun je dus zelf uitrekenen hoe laat je moet gaan slapen. Als je dit doet, is de kans groot dat je ’s ochtends fitter wakker wordt. Slaap lekker!

15x in shape met eten.

eet jezelf in shape

Dat je moet bewegen om in shape te raken en blijven, is vanzelfsprekend. Goed en gezond eten is minstens zo belangrijk. Misschien nog wel belangrijker. Het is een kwestie van je levensstijl aanpassen en op een andere manier leren kijken naar voeding. Hier een paar tips die je elke dag helpen.

1. Eet alleen maar puur en onbewerkt voedsel. Dus geen gekochte sausjes en kant-en-klaar-producten en -maaltijden.

2. Maak ook je eigen sla dressing, zodat je zeker weet dat het je gezonde maaltijd niet verpest.

3. Gebruik meer kruiden en minder sausjes.

4. Maak sausjes met Griekse yoghurt in plaats van sour cream of creme fraiche.

5. Kies altijd de volkoren variant als het gaat om brood, pasta, beschuit, toastjes etc.

6. Snack slimmer door koolhydraten en eiwitten te combineren.

7. Eet koolhydraten in de ochtend, ze geven je energie. Vergeet daarbij je eiwitten niet.

8. Eet altijd het hele stuk fruit, drink niet alleen maar de sap.

9. Stoom je eten voor meer smaak en kwaliteit en minder calorieën. Frituur liever niets.

10. Eet tijdens je lunch en avondeten groenten bij je maaltijd.

11. Drink geen of zo min mogelijk frisdrank en alcohol.

12. Drink elke dag minimaal 8 grote glazen water.

13. Eet wat je lekker vindt, er is genoeg gezonds te krijgen.

14. Trakteer jezelf een keer in de week ook op iets minder gezonds, als je dat wilt.

15. Leer met mate eten. En nee, je hoeft jezelf absoluut niet uit te hongeren.

Jaaa! De limited edition longboardstroller is er.

Quinny longboardstroller

Alle fitte ouders opgelet: de longboardstroller is vanaf vandaag eindelijk te koop. Het is een longboard en kinderwagen in één. Heerlijk om mee door het park of over een boulevard te cruisen. Het past perfect in een fit en fun leven. Wat is nou leuker dan samen met je kind lol te hebben terwijl je zelf lekker beweegt? Er zijn er maar 1.000 in heel Europa te koop. Dus als je hem echt heel graag wilt hebben, zou ik er maar snel bij zijn. Hij is niet goedkoop. Voor € 599 exclusief lokale belastingen en verzendkosten is hij van jou. Of hij zijn prijs waard is? Het is in ieder geval de allerleukste en stoerste manier om met een kinderwagen rond te rijden. En zoals ze zelf zeggen: “It looks as good as it rides.”

Wil je meer informatie of meteen bestellen? Klik hier. Time to have some fit fun!

Meer eten voor beter resultaat.

meer_eten_voor_beter_resultaat

Weet je wat me al een tijdje opvalt? Dat ik over het algemeen best wel veel eet vergeleken met andere mensen. Zowel tijdens de lunch als tijdens het avondeten. Hebben die mensen dan geen honger? Of snoepen ze tussendoor zo veel? Veel mensen zijn in ieder geval druk bezig met gezond en gematigd eten. Wat ik fantastisch vind. Maar daardoor heb ik het idee dat ze misschien juist te weinig eten. Zeker als ze er ook nog flink bij bewegen. Dan is het nog belangrijker om genoeg te eten. Gezond eten. Bestaande uit eiwitten, goede koolhydraten en gezonde vetten. Het liefst meerdere maaltijden en snacks door de dag heen. Om je lichaam van energie en bouwstoffen te blijven voorzien. Het zou toch zonde zijn dat als je lekker traint, maar niet voldoende eet, dat je daardoor minder spiermassa opbouwt dan je zou kunnen. Je weet wel, die spiermassa die je helpt vet te verbranden en resultaat te zien. Probeer geen maaltijden over te slaan, eet regelmatig en eet voldoende. Voldoende onbewerkte en gezonde voeding. Dan zul je – als je je spieren traint – meer resultaat zien. Drink daarnaast ook meer water. Blijf jezelf daar elke dag aan herinneren. Dat doe ik ook. Een beter resultaat is dan een kwestie van geduld. Want werken aan een sterker en gezonder lichaam is niet iets wat je even in een maandje doet. Gun jezelf de tijd en neem de tijd. Bouw elke dag tijdens elke maaltijd en elke workout aan je beste body ever.

Waarom moet je eigenlijk eiwitten in de ochtend eten?

eet eiwitten

Hoeveel honger je de rest van de dag hebt, hangt voor een groot deel af van je ontbijt. Eet je niet genoeg of maak je een verkeerde keus, dan is de kans groot dat je enorme trek hebt tijdens de lunch. Dat zorgt ervoor dat je dan waarschijnlijk veel te veel eet of verkeerde keuzes maakt. Een kwart van je maaltijd moet altijd uit eiwitten bestaan. Denk aan kalkoen, kip, tonijn, zalm, ei, melk, kaas, yoghurt, kwark, bonen, noten en zaden. Eiwitten zijn niet alleen een belangrijke bouwstof, ze geven je ook een voldaan gevoel. Daarnaast kan je lichaam maar ongeveer 30 gram eiwitten per maaltijd verwerken. Aangezien de meeste mensen gemiddeld tussen de 80 en 100 gram per dag nodig hebben, is het belangrijk bij elke maaltijd eiwitten te eten. Sport je veel, dan kun je zelfs tot de dubbele hoeveelheid eiwitten nodig hebben. Een van de redenen waarom je er als sporter extra op moet letten dat je ook snackt met eiwitten. Eet bijvoorbeeld een appel of banaan met pindakaas. Of komkommer en wortel met hummus. Een handje ongezouten noten kan ook. Hoeveel eiwitten je precies nodig hebt, hangt af van je gewicht en activiteiten niveau. Nodig heb je ze in ieder geval. Dus eet ze.